SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN PALONG DUA (FELDA)

VISI
"PENDDIDIKAN BERKUALITI INSAN TERDIDIK NEGARA SEJAHTERA''

MISI
"MELESTARIKAN SISTEM PENDIDIKAN YANG BERKUALITI UNUTK MEMBANGUNKAN POTENSI INDUVIDU BAGI MEMENUHI ASPIRASI NEGARA".

MOTO
BERDISIPLIN MAJU JAYA

SLOGAN
DISIPLIN PERTAMA,
AKADEMIK UTAMA,
KOKURIKULUM BERSAMA.

Wednesday, September 26, 2012

PROGRAM MINGGU INFORMASI KERJAYA 2012,25-29 JUN 2012

          Program Minggu Informasi Kerjaya 2012 dilaksanakan bertujuan untuk menyampaikan maklumat tentang halatuju selepas SPM kepada pelajar supaya  mereka lebih bersedia menghadapi dunia pekerjaan yang semakin mencabar. Selain itu, program ini bertujuan menambah pengetahuan pelajar mengenai kerjaya-kerjaya tertentu melalui aktivit-aktiviti yang dijalankan. Program ini sangat bermanfaat kepada pelajar-pelajar dalam memberi pendedahan tentang kursus-kursus yang ditawarkan oleh IPTA dan IPTS serta prospek kursus-kursus tersebut serta membantu meningkatkan motivasi pelajar serta mengasah bakat-bakat tertentu yang bersesuaian dengan kecenderungan diri mereka.
         Personalia yang berpengalaman dijemput khas bagi menjayakan program ini ialah pensyarah – pensyarah dari PTPL, tenaga pengajar BR Automations serta Pn.Azuriah dari konsultan kejuruteraan. Minggu Informasi Kerjaya ini diadakan di bilik-bilik khas yang telah ditetapkan.
         Antara pengisian program ini ialah, pembentangan dan taklimat kerjaya untuk pelajar MPV, Biologi, Lukisan Kejuruteraan, bengkel ”Blood Grouping” untuk Pelajar Biologi, bengkel “Seni Persembahan Meja, Kulinari “ untuk Pelajar MPV, bengkel “Lukisan Kejuruteraan” dan bengkel kerjaya dan taklimat Sijil Kemahiran Malaysia.
         Semua pelajar yang terlibat memberikan kerjasama yang baik. Para pelajar sangat berminat dan mengikuti bengkel sehingga akhir program. Pelajar MPV dibahagikan beberapa kumpulan dan membuat semua aktiviti yang dijalankan oleh Kolej PTPL. Pelajar Biologi pula mendapat pengalaman mengambil darah sendiri dan mengetahui jenis dan kumpulan darah masing-masing. Pelajar-pelajar ini sangat seronok dan teruja untuk mengetahui dengan lebih lanjut. Program ini akan di anjurkan lagi pada tahun akan datang.

GAMBAR DISEKITAR PROGRAM





No comments:

Post a Comment