SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN PALONG DUA (FELDA)

VISI
"PENDDIDIKAN BERKUALITI INSAN TERDIDIK NEGARA SEJAHTERA''

MISI
"MELESTARIKAN SISTEM PENDIDIKAN YANG BERKUALITI UNUTK MEMBANGUNKAN POTENSI INDUVIDU BAGI MEMENUHI ASPIRASI NEGARA".

MOTO
BERDISIPLIN MAJU JAYA

SLOGAN
DISIPLIN PERTAMA,
AKADEMIK UTAMA,
KOKURIKULUM BERSAMA.

Thursday, September 27, 2012

MINGGU PUSAT SUMBER SEKOLAH (PSS) TAHUN 2012, 9 – 13 JULAI 2012

        Pada 9- 13 Julai 2012 (Isnin- Jumaat), SMK Palong Dua (FELDA) telah mengadakan minggu pusat sumber sekolah untuk memberi pendedahan kepada murid-murid untuk mendapatkan ilmu dengan pelbagai cara yang boleh diterokai di persekitaran mereka dengan menggunakan kemudahan pusat sumber sekolah. Minggu PSS ini telah dirasmikan oleh pengetua SMK Palong Dua (FELDA), Pn. Hjh Toharah bt. Hj harun.
        Antara aktiviti yang dijalankan pada pertandingan tersebut ialah jejak maklumat ICT, jejak maklumat PSS, BBM Power Point, laluan iqra' dan pertandingan papan kenyataan berinformasi.
Pada keseluruhannya aktiviti-aktiviti yang dirancang dapat dilaksanakan dengan jayanya.  Walaupun ada beberapa masalah kecil seperti waktu bertindih antara program Senamrobik 1 Murid 1 Sukan dan pembesar suara tidak berfungsi, namun begitu semua itu dapat diatasi dengan baik oleh ahli jawankuasa pertandingan.  Berdasarkan tinjauan ke atas pelajar-pelajar yang menyertai pertandingan yang dianjurkan, rata-rata mereka sangat seronok dan berpendapat program ini patut diteruskan pada tahun hadapan kerana mereka ingin menyertainya lagi.
         Diharapkan pada tahun hadapan aktiviti dan pertandingan dapat diperbanyakkan agar penyertaan pelajar dalam aktiviti dan pertandingan lebih menyeluruh.  Terima kasih yang tidak terhingga diucapkan kepada semua guru yang telah memberikan komitmen yang amat baik dan bersungguh-sungguh demi menjayakan Minggu PSS kali ini.

GAMBAR SEKITAR MINGGU PSS



 PERASMIAN....

 JEJAK MAKLUMAT...

No comments:

Post a Comment