Sambutan Hari Kemerdekaan Kali Ke-52 Dan Hari Malaysia Peringkat SMK Palong Dua (F), Gemas 16 0G0S 2010 HINGGA 16 SEPTEMBER 2010 “SATU MALAYSIA MENJANA TRANSFORMASI” Tanggal 31 Ogos dan 16 September membawa erti yang amat besar buat rakyat Malaysia kerana kedua-dua tarikh tersebut merupakan tarikh keramat yang melambangkan bebasnya negara kita daripada belenggu penjajahan dan wujudnya negara yang bernama Malaysia. Sambutan Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia perlu diraikan sebagai tanda kesyukuran dan kebanggaan kita terhadap tanah air yang bertuah ini. Kita juga merayakan Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia sebagai tanda terima kasih kita kepada para pejuang yang telah berkorban jiwa dan raga demi membebaskan negara daripada kuasa penjajah. Hasil daripada perjuangan mereka, maka lahirlah negara kita yang merdeka dan berdaulat. Atas rasa tanggungjawab dan perasaan cinta akan negara ini, warga SMK Palong Dua (F), Gemas tidak mahu ketinggalan untuk meraikan sambutan Hari Kemerdekaan Kali Ke-52 dan Hari Malaysia demi memupuk dan meningkatkan semangat nasionalisme dalam kalangan warganya.
Gambar-gambar Sekitar Majlis Pelancaran Para Hulubalang Pembawa Watikah Pembacaan Ikrar Penyerahan Watikah Pembacaan Watikah Oleh Tuan Pengetua Pelepasan Burung Merpati Sebagai Tanda Bebas Daripada Belenggu Penjajahan Terbang Bebas Lambang Kemerdekaan Gambar-gambar Aktiviti Sepanjang Sambutan Bulan Kemerdekaan dan Hari Malaysia Pertandingan Lagu Patriotik Pertandingan Sukan Rakyat Ingat! Sesungguhnya Tuntutan PENGISIAN KEMERDEKAAN Itu Lebih Sukar Daripada Usaha-usaha Memperjuangkan Kemerdekaan |
SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN PALONG DUA (FELDA)
VISI
"PENDDIDIKAN BERKUALITI INSAN TERDIDIK NEGARA SEJAHTERA''MISI
"MELESTARIKAN SISTEM PENDIDIKAN YANG BERKUALITI UNUTK MEMBANGUNKAN POTENSI INDUVIDU BAGI MEMENUHI ASPIRASI NEGARA".
MOTO
BERDISIPLIN MAJU JAYA
SLOGAN
DISIPLIN PERTAMA,
AKADEMIK UTAMA,
KOKURIKULUM BERSAMA.
Saturday, September 18, 2010
SAMBUTAN HARI KEMERDEKAAN KALI KE-52 DAN HARI MALAYSIA
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment